_-SoN_DuRocK-_
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.



 
AnasayfaGiRiŞLatest imagesKayıt OlGiriş yap
WwW.SoNDuRocK.FoRuM.St
Giriş yap
Kullanıcı Adı:
Şifre:
Beni hatırla: 
:: Şifremi unuttum
En son konular
» Klavyede ßir Tuş..
Titanic'in İbret Veren Öyküsü.. Icon_minitimePtsi Haz. 14, 2010 12:05 am tarafından -'Criminal'Zombie'-

» ♥♥♥ AvriL Lavigne ♥♥♥
Titanic'in İbret Veren Öyküsü.. Icon_minitimeC.tesi Ekim 24, 2009 2:43 am tarafından ♥*FreeDoM_Anqel*♥

» Avenged Sevenfold
Titanic'in İbret Veren Öyküsü.. Icon_minitimePerş. Eyl. 17, 2009 9:00 pm tarafından -AvRiL LaViGnE-

» The Killers
Titanic'in İbret Veren Öyküsü.. Icon_minitimePerş. Eyl. 17, 2009 9:00 pm tarafından -AvRiL LaViGnE-

» ...No Doubt...
Titanic'in İbret Veren Öyküsü.. Icon_minitimePerş. Eyl. 17, 2009 9:00 pm tarafından -AvRiL LaViGnE-

» Şebnem Ferah Fan Club
Titanic'in İbret Veren Öyküsü.. Icon_minitimePerş. Eyl. 17, 2009 8:56 pm tarafından -AvRiL LaViGnE-

» Tuttu mu..Tutmadı mı...
Titanic'in İbret Veren Öyküsü.. Icon_minitimeSalı Ağus. 18, 2009 1:26 am tarafından ♥*FreeDoM_Anqel*♥

» En Son Ne Zaman ........ Yaptıın?
Titanic'in İbret Veren Öyküsü.. Icon_minitimeSalı Ağus. 18, 2009 1:25 am tarafından ♥*FreeDoM_Anqel*♥

» Jennifer Lopez'den Yeni Single
Titanic'in İbret Veren Öyküsü.. Icon_minitimeSalı Ağus. 18, 2009 1:19 am tarafından ♥*FreeDoM_Anqel*♥

Arama
 
 

Sonuç :
 
Rechercher çıkıntı araştırma
En iyi yollayıcılar
♥*FreeDoM_Anqel*♥
Titanic'in İbret Veren Öyküsü.. I_vote_lcapTitanic'in İbret Veren Öyküsü.. I_voting_barTitanic'in İbret Veren Öyküsü.. I_vote_rcap 
-'Criminal'Zombie'-
Titanic'in İbret Veren Öyküsü.. I_vote_lcapTitanic'in İbret Veren Öyküsü.. I_voting_barTitanic'in İbret Veren Öyküsü.. I_vote_rcap 
-AvRiL LaViGnE-
Titanic'in İbret Veren Öyküsü.. I_vote_lcapTitanic'in İbret Veren Öyküsü.. I_voting_barTitanic'in İbret Veren Öyküsü.. I_vote_rcap 
Vulpes
Titanic'in İbret Veren Öyküsü.. I_vote_lcapTitanic'in İbret Veren Öyküsü.. I_voting_barTitanic'in İbret Veren Öyküsü.. I_vote_rcap 
burcu
Titanic'in İbret Veren Öyküsü.. I_vote_lcapTitanic'in İbret Veren Öyküsü.. I_voting_barTitanic'in İbret Veren Öyküsü.. I_vote_rcap 
Kimler hatta?
Toplam 2 kullanıcı online :: 0 Kayıtlı, 0 Gizli ve 2 Misafir

Yok

Sitede bugüne kadar en çok 6 kişi Paz Şub. 14, 2016 8:36 am tarihinde online oldu.

 

 Titanic'in İbret Veren Öyküsü..

Aşağa gitmek 
YazarMesaj
♥*FreeDoM_Anqel*♥
SoN DuRocK MasteR
SoN DuRocK MasteR
♥*FreeDoM_Anqel*♥


Kadın
Mesaj Sayısı : 217
Yaş : 29
Nerden : SoN DuRoCK
Kayıt tarihi : 13/10/08

Kişi sayfası
<< SwifTeR >>:
Titanic'in İbret Veren Öyküsü.. Left_bar_bleue500/500Titanic'in İbret Veren Öyküsü.. Empty_bar_bleue  (500/500)

Titanic'in İbret Veren Öyküsü.. Empty
MesajKonu: Titanic'in İbret Veren Öyküsü..   Titanic'in İbret Veren Öyküsü.. Icon_minitimePaz Kas. 09, 2008 9:53 pm

1900 yılların başında ziraat toplumunda hızla sanayi toplumuna
geçen batı insanı, kainata hükmettigi zannına kolayca
kapılmıştı.Yaptıklarını hiçbir kuvvetin yok edemeyecegini söylüyor ve
adeta herşeye meydan okuyordu. O güne kadar imal edilen gemilerin en
büyüğüne 'Titanic' isminin verilmesi de bu cüretten kaynaklanıyordu.
Çünkü Yunan mitolojisindeki en ünlü Tanrılardan birisinin ismi Titanic
idi.

Gemideki birçok subay yolculara sık sık Bu gemiyi Allah
bile batıramaz diyor ve bu kör inatlarını geminin batış halinde bile
yenilemekten kendilerini alamıyorlardı. Toplam 46 bin tonluk bu
döneminin en büyük Transatlantiğinde toplam 16 kazan vardı. 66 bin
beygir gücüne sahip olan gemi saatte döneminin en hızlı süratine
ulaşarak 23 deniz mili yapıyordu.Birinci mevki içinbügünün parası ile
50 bin dolar ödeyen yolcular büyük bir lüks içesinde seyahat
ediyorlardı. Gemide 6 bin tane Havana sigarası ile 1 sınıf
kamera-suitlerde odun yakılan 28 tane şömine bile vardı.İrlanda'nın
'Harland and Wolff' gemi tezgahlarında üç yılda tamamlanan Titanic 1912
yılının 10 Nisan günü, İngilterenin Southampton Limanı'ndan ilk ve son
yolculuguna adım attı.

Devasa geminin Southampton - New York
arası yaptıgı yolculuk 1912 yılının 14 Nisan'ını 15 Nisan'a baglayan
gece sona erdi. Titanic 'White Star Line' şirketi tarafından inşa
edilmişti. Manidardır ki yine aynı şirket tarafından yapılan diğer iki
geminin akibeti d Titanic'ten farklı olmamıştı. Olympic ve Britannic
adını taşıyan bu gemilerde tıpkı Titanic gibi okyanusun dibine demir
atmışlardı.İlk inşa edilen Olympic başka bir gemi ile çarpışarak büyük
yara aldı ve hayatını noktalamış oldu. Titanic ise dev bir buzdagına
çarptı ve battı. Yolcu taşıması için inşa edilen ancak savaş çıkınca
İngiliz donanmasında hastane olarak kullanılan Britannic ise altıncı
seferinde Çanakkale savaşında yaralanan İngiliz askerleri almak için
giderken Ege'de Alman U-2 Avcı denizaltılardan göndeilen torpidolar ile
battı.

Titanic'in ibret öyküsü

Yirminci asrın başında
dünyanın en güvenli ve lüks transatlantiği olarak tasarlanan Titanic
Southampton - New York seferini yapmak üzere demir aldı. 1912 yılının
14 Nisan'ını 15 Nisan'a bağlayan gece, Kanada yakınlarında dev bir
buzdağı çarparak kötü biçimde yaralandı. Güvertede 2.206 kişi
bulunuyordu. Cankurtaran sandalları ise en fazla 1.500 yolcu alabilecek
kapasitedeydi. Gemi yavaş yavaş Atlas Okyanusu'nun karanlık sularına
gömülürken kurtarma filikalarına önce kadınlarla çocuklar bindirildi.15
Nisan 1912 sabahı, denize indirilen filikalarda toplam 705 kişi
bulunuyordu. Facia 20 yüzyılın en büyük deniz kazası olarak kabul
edildi. Titanic'in batısının hemen ardından yazar Joseph Condrad 'Bu
felaket teknolojiye olan ilahi güvenin aldığı yara acısından tarihin
ciddi bir dönüm noktası' diye yazmıştı.

Titanic'in İbret Veren Öyküsü.. LiveImages%5CFoto%20Haber%5CTitanic%20gibi%5CR23225105
Tam yol 'Tornistan'

Titanic
Okyanuslar üzerindeki en lüks transatlantikti ama gemide tek bir dürbün
dahi bulunmuyordu.Fivarun mabetleri gibi kamaralarda yolculuk eden
birinci sınıf yolcular için dünyanın en pahalı Fransız aşçısı 14 Louis
tarzı gemi mutfaklarında yemek yaparken projektör ve ışıklar için bütçe
ayrılmamışa benziyordu. Suyun ısısı o gece -1'e düşmüştü: kapkara
okyanusun donması Atlantik'in acı tuzu önlüyordu. Ve yine de 62
yaşındaki Kaptan Smith, tüm hızıyla Atlantik ortasında ilerlemeye devam
ediyordu.Perşembe günü New York limanına varması düşünülen gemiyi Salı
günü limana sokarak yeni bir rekor kırmak istiyordu. Böylece yönettiği
geminin ne kadar hızlı bir gemi olduğunu bütün dünyaya ispatlamış
olacaktı.Ne var ki 22 yıllık deniz kaptanı bu kadar büyük bir gemiyi
ilk defa yönetiyordu.Tarih 14 Nisan 1912'yi saat ise 23.40'ı
gösteriyordu.Elinde ne bir ışıldak ne de bir dürbün bulunan gözcü
Frederick Fleet 20 metre yükseklikteki gözetleme kulesinden birkaç yüz
metre ilerdeki kara kitleyi farkettiğinde artık çok geçti.Titanic
meydan okudugu denizlerde bir buz dağığla karşı karşıya kalmıştı.Gözcü
Fleet alrm çanını acı ile tam üç kez sarıldı.Kaptan köşküne buzdağı
alrmını verdi. Birinci köprü subayının ilk emri 'tam yol tornistan'
oldu. Sonra geminin 16 hava bölmesi arasındaki otomatik çelik kapaklar
kapatıldı.Ama Titanic , mesafede bu dağının sol tarafından kaçmayı
başaramadı.Deniz yüzeyinden altı metre kadar aşağıda,gemi sancak
tarafından yarılmaya başladı. Yandan buz dağına vuran Titanigi, buzdağı
bir bıçak gibi,uzunluğunun üçte biri olan ilk 269 metre boyunca 6 ayrı
yerinden kesmişti. Alarm çanlarından tam iki dakika sonra kaptan
köprüdeki yerini aldı.Soğukkanlıydı. Ve önce otomatik çelik kapıların
durumunu sordu yardımcı kaptanlarına. Kaptan buz dağı ile yapılan
çarpişmadan beş dakika sonra makinalara stop emrini verdi.Bazı
yolcuları yattıgı yerden uyandıran ise aslında bu sessizlik olmuştu.
Denizdeki Rüzgar ve hafifi sarsıntıda askıların birbirine sürterken
çıkartıkları ses dışında herşey susmuştu sanki .Titanic ölüm
sessizliğinin ilk vakitlerine girmişti bile.

Titanic'in İbret Veren Öyküsü.. Titanic%20bow%20railing
Titanic'in İbret Veren Öyküsü.. >öncesine kadar ışıl ışıl parıldadı
Titanic'in İbret Veren Öyküsü.. Titanic_lobby
Büyük söz

Titanic'e
en yakın gemi olan 'Californian' yardım sinyallerini almamıştı. Geminin
kaptanı 22.21 'de suyun üzerinin buz bloklarıyla kaplı olduğunu ilk
farkettiğinde makineleri stop ettirmişiti ve telsizcileriyle birlikte
gün ışığına kadar derin bir uyku çekmek için kamarasına inmişti. Yardım
sinyallerini İngiliz yük şilebi 'Carpathia' aldı. Tam yol Titanic emri
verildiğinde saat 00.25'di bu süre içinde 58 deniz mili
katledilemeyeceği biliniyordu. Yolcular güverteyi doldurmaya
başlamışlardı. İkinci ve üçüncü sınıf yolculardan da uyanıp yukarı
gelenlerde vardı. Kimsede en ufak bir panik hali yoktu. Çünkü kimse
hala Titanic'in batabileceğine inanmıyordu. Birkaç güverte subayı
güvertede toplanan ve ne olup bittiğini anlamaya çalışan yolculara
hitaben 'Bu gemiyi Tanrı bile batıramaz' dediği birçok tanığın
ifadesiyle teyit edilmişti ve bunu söyleyen mürettabat buna gerçekten
inanıyordu. Buna inanmayan ve batmakta olduklarını kesin olarak bilen
kaptan ve ona yakın birkaç subay da bu felakete uygun hareket
etmiyorlardı. ama hesap ortaydı 1.308 yolcu ve 898 mürettabat olmak
üzere gemide toplam 2.206 kişi bulunuyordu. Ve toplam 20 Cankurtaran
kayıgında da 1.178 kişilik yer bulunuyordu. Bu da bir kaza durumunda
1.028 kişinin ölmesi anlamına geliyordu.

Filikalara sınıflarına göre bindiler

Ancak
ilk kurtarma kayığı, buzdağı Titanic'e geldikten tam bir saat sonra 16
sayfa tarafından hazırlanabildi. Artık çok geç kalınmıştı. Tayfalar
kayıkları nasıl indireceklerini bile bilmiyorlardı. Kimse batacağına
inanmadığı koca bir gemiden ayrılıp da Okyanus üzerinde ceviz kabuğu
misali kaybolabilecek bir kayığa binmek istemiyorlardı. Şuursuzluk bu
kadarla da kalmayacaktı. Subaylar, iki ucundan halatlara asılı kayıgın
fazla dolarak suya indirilirken orta yerinden kırılmasından korktukları
için 65 kişilik ilk kayığa sadece 28 kişinin binmesine izin verdiler.
Geminin ön kısmı artık farkedilir bir biçimde aşağıya meyillendiği
halde , ilk kayığa binmeye talip pek fazla yolcu yoktu. Yaşanan diğer
bir gariplik ise, birçok filikanın kadın ve çocukları doldurmaya
çalışan göevliler tarfından yarı boş şekilde indirilmesiydi.
Filikaların denize indirilme senasında bile birinci sınıf ve ikinci
sınıf diye ayrım uygulandı. En önce filikalara zengin ve varlıklı
yolcular bindirildi.Üçüncü ve ikinci mevkidekilerin birinci sınıf
yolcuların binmesi beklemeleri facianın daha da büyümesine sebep
oldu.Varlıklı kimselerin filikalarına fazla yolcu almak istememeleri
yüzünden ölü sayısı daha da arttı.

Batacaklarına inanmıyorlardı

Kurtulanların
yıllarca anlattıklarına bakılırsa bir sebep daha vardı.Ve o iki saat
boyunca ölümü basiretsizce bekleyen yüzlerce kişinin ana amiliydi.
Geminin batabileceğine olmasada zor durumda olduguna inanan bir kısım
yolcu onlara sürekli korkmamaları gerektiğini söyleyen kaptanın
çevresinde bulunmak, onun sahte rahatlamalarıyla hadiseyi algılamak
yolunu seçmişlerdi.Böyle oluncada yolcular kayıkların indirildiği
sancak tarafında değil, kaptanın ve subayların bulunduğu iskele
tarafında toplanmıştı.Geminin iskele tarafıyla sancak tarafı arasındaki
dört devasa baca diğer tarafı görme imkanını ortadan kaldırıyordu.
İkinci kayık 5 dakika sonra indirildi. Bu kez iskele tarafından yani
kaptanın ve etrafındaki kalabalığın bulunduğu taraftan indiriliyordu.
Ancak Smith bu ikinci büyük hatasını yaptı ve birden 'kadınlar ve
çocuklar iskele tarafında toplanacaklar,onların hepsi binmeden de
erkekler kayıklara binmeyecekler' dedi. Sancak tarafında bulunan 10
kayık boş mu bekleyecekti? Madem kadınlarla çocuklar iskele tarafında
bindirilecekti, erkekler neden hiç değilse, sancak tarafında bulunan 10
kayık boş mu bekleyecekti ? Madem kadınlarla çocuklar iskele tarafından
bindirilecekti. Erkekler neden hiç degilse, sancak tarafındaki 5 kayığı
kullamamıyorlardı. Bu da bilinmiyordu. Erkekler binemiyor kadınlarla
çocuklarda çok korkuyor ve iki ipin uçunda metrelerce aşağıdaki
karanlık sulara inmek istemiyorlardı. İkinci kayıkta sadece 28 kişi ile
karanlık okyanus sularına indi. Zaman Gittikçe daralıyordu.Kaptan
Smith, yüzen sarayının batmasını şuuraltında kendi başarısızlığıymış
gibi kabul ederek hala kayıklara binme emrini vermiyor. Yolcuların ve
personelin isteğine bırakıyordu. Batma haberinden haberleri olmayan ve
uyarılmayan yolcularda bunu çok önemsemiyorlardı. Kaptan Smith Titanic
tamamen sulara gömülüne kadar suya 18 kayık indirdi. Ancak gemideki
yolculara hiç bir zaman kayıklara binin emrini vermedi. Denize
indirilen 18 kayıktan sadece dördü dolu idi. Denize açılan kayıklarda
500 kişilik boş yer bulunuyordu.
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
http://www.sondurock.forum.st  -  www.sadeceavril.megabb.com
♥*FreeDoM_Anqel*♥
SoN DuRocK MasteR
SoN DuRocK MasteR
♥*FreeDoM_Anqel*♥


Kadın
Mesaj Sayısı : 217
Yaş : 29
Nerden : SoN DuRoCK
Kayıt tarihi : 13/10/08

Kişi sayfası
<< SwifTeR >>:
Titanic'in İbret Veren Öyküsü.. Left_bar_bleue500/500Titanic'in İbret Veren Öyküsü.. Empty_bar_bleue  (500/500)

Titanic'in İbret Veren Öyküsü.. Empty
MesajKonu: Geri: Titanic'in İbret Veren Öyküsü..   Titanic'in İbret Veren Öyküsü.. Icon_minitimePaz Kas. 09, 2008 9:55 pm

Koridorlarda kayboldular

Bu hikayenin belki de en
dehşetli yanı,özellikle en alt katlara yerleştirilmiş olan ikinci ve
üçüncü sınıf yolcuların güverteyi bulamamalarıydı. Titanic'in toplam 7
kilometre uzunlugundaki koridorlarında 762 kamara bulunuyordu.
Mürettabatın bile zaman zaman içinde kaybolduğu koridorlarda , ara sıra
yol gösterip, açıklayan levhalara da rastlamak mümkün idi. Ancak
Avrupatı terkeden bu insanların bir kısmı ingilizceler'in deyimiyle
İngilizce konuşulmayan ülkelerdendi ve o levhaları okuyamadılar. 709
üçüncü sınıf yolcudan sadece 55 erkek kurtulabilmişti. 0.45'te
çarpışmadan tam bir saat sonra ilk S.O.S fişeği yıldızlarla dolu
gökyüzüne fırlatıldı. Güvertedeki herkes durumun vehametini galiba o an
anladı. Telsizci sinyali görmüştü. Ancak Amerikan senatosunda önündeki
sorgulamasında bunu yukarıya bildirmek gibi bir görevi olmadığı için
bildirmediği anlattı. Böylece 'Californian' ın oraya yetişip en azından
suya atlamış olanları donmadan denizden toplama şansı da kaybolmuştu.
Dördüncu kayıkta yine de 37 boş yer vardı. Kaptan binmek isteyen
erkekleri engelliyor, kocası binemeyen kadınların çoğu kayıklara
binmeyi reddediyordu. 5 kayığa 40 kişi bindi. Sonrakiler, ilk kayıklara
göre daha dolu idi. Bazılarında kurek çekecek kimse dahi yoktu.
Erkekler eşleriyle vedalaşıyor çocuklarını son kez öpüyorlardı.

Korkunç sona doğru

01.15'de
korkunç sondan 65 dakika önce geminin ön kısmı 5 kata kadar suya
batmıştı.Geminin içinde tahminen 30 bin ton kadar su vardı. O yarım
saat içinde 11 kayık suya indirildi. Artık her botta 50-60 kişi
oturuyordu. Sabah saat 01.30'da bir el ateş edildi. 5 güverte subayı
kendisininde içinde bulundugu 11 kayık suya indirilirken 'ititşip
kakışan üçüncü sınıf İtalyanlar'ın kayığa atlamalarını engellemek için
ateş ettiğini' sonraki sorgulamaları sırasında anlatmıştı. 01.35'de
ikinci bir silah sesi duyuldu. Subay Wiiliam Murdoch yarısı boş olarak
indirilmekte olan 15 kayığa binmek isteyen erkeklere sözünü
geçiremeyince onları indirmek için ateş etmekten başka çare
bulamamıştı. 15 kayığa son anda tek bir erkek bindi. Titanic'in ait
oldugu 'White Star Line' gemicilik şirketinin varisi Lord Josep Bruce
İsmay dan başkası değildi.

Titanic'in İbret Veren Öyküsü.. Titanic1
Onunla bir dönem batmış oldu

Titanic
yara aldıktan sonra tam olarak batması 3 saat 20 dakika kadar sürdü.
Güveretesinde 2.206 kişi bulunuyordu ve cankurtaran sandalları bu
sayının yarısından azını alabilecekti. 1500 yolcu, gemi yavaş yavaş
pruvasından suya gömülürken güvertedeydiler. Gemide kalanlar çogunlukla
3 mevki yolcular ve bazı zengin nüfuzlu erkekler di. Kurtarma
filikalarına öncelikle kadınlar ve çocuklar alınmıştı. İnsanları ayırma
işlemini zamanın maden ocakları sahibi Benjamin Guggenheim yaptı. Gece
kıyafeti içinde kibar bir beyefendi görünümündeydi. Sigara salonunda en
son beraber olduğu kişilerden birine 'Bana bir şey olursa karıma
görevimi yaptıgımı söylersiniz. diyordu. New York Waldorf Astoria 'nın
sahbi John Astor hamile karısını bir filikaya bindirdikten sonra gemide
kalanlar arasındaydı. Vucudu geminin batmasından birkaç gun sonra
bulundugunda tanınmayacak halde idi. Amerikan Kongre üyesi. New York
'taki Macy mağazalarının sahibi Istdor Straus karısı İlda ile seyahat
ediyordu. Karıs kurtarma filikalarına binmeyi reddetti.'Her zaman
kocamın yanında oldum şimdi neden bırakayım ' diyordu. Strauslar
güverdeki sandalyelere oturup sonlarını beklediler.

Adım adım ölüm

Okyanu
her geçen saniye Titanic'in yanan ışıkşarından birini daha içeri
alıyordu. Batış gözle izlenebilir hale gelmişti. Ön kısmı suların
ölümcül karanlığının içine batmış geminin arka kısmın kaldırmıştı. Yine
de o ana kadar suya indirilmiş olan kayıkların pek uzaga gitmedikleri,
geminin etrafında kalmaya çabaladıkları gözleniyordu. Titanic'in
batacagına hala inanmayan bu insanlar eger gemi batmaz ise tekrar
bineriz düşüncesiyle oradan ayrılamamaışlar ve kimse de onlara bu
agırlıktaki geminin batarken meydana getirecegi anafordan
bahsetmemişti. 01.45'de 16 kayık içinde 4 boş yer ile denize
indirilirken güvertedeki 1.000'den fazla insan artık kurtulma
şanslarının çok düşük oldugunu ve geri kalan 4 kayıkta ancak 250
kişilik yer oldugunu anlamışlardı. Titanic'in iskeşe tarafına dogru da
yatmakta oldugu o sıralarda görüldü. Güveredede panik başlamıştı.
Amerikalı tarihçi Barbara tuncman'a göre güverede bulunan New York'un
ise yaramaz zengin sınıfı hizmetkarlarına ve onların üçüncü sınıfta
yolculuk eden ailelerine atlarına verdiği kadar bile deger
vermiyorlardı. ama son kayıklara binmek için de onların önüne
gecmediler. Kimse onları can korkusunda görmemeliydi. Bu arada gemide
hala tüm kadınlar kurtarılmış değildi. Hala geminin batacagına
inanmayarak kocalarıyla kalmak isteyenler gemideydiler. Yeni evli bir
kadın ölecekse eşiyle beraber ölmek istediğini söylüyor ve gemiden
ayrılmıyordu. Öte yandan aşagı katlardan güverteye uzanan yolu ancak
geçip, ağlayarak ve haykırarak yukarıya gelen onlarca üçüncü sınıf
kadın yolcu da henüz gemide idi. Ve onlar sebebiyle son kayık 23 boş
yer ile ve içine binmiş olan erkeklerin silah zoruyla tekrar güverteye
çıkarılmasından sonra denize indirildi. Gemini arak kısmı birdenbire
havaya yükseldiğinde içeride kalan 500 kişinin hayatta kalma şanşı
tükenmişti. Yukarıya çıkan yollarda olanlar, birdenbire birer kuyu
görüntüsü alan ve dikey birer boşluk haline gelen koridorlardan ,
gemini ön kısmımda yükselen suya düşerek boguldular. Kimilerinin
üzerine dolaplar, piyanolar, kimilerinin üzerinede diğer insanlar
yıkıldı. Titanic denize 45 derecelik bir açı yapıyordu. Güveretedekiler
son çaresizlik içinde yerlerde sürünüyor , geminin okyanusun yutacagı
son noktası olduguna inandıkları kıçına dogru tırmanmaya
çalışıyorlardı. Bazıları ölümü beklemekten bıkkın , birdenbire buz gibi
karanlıga atladı. Kimileri tutunamadı, kaydı ve düştü.Kayıklardan
dehşet çığlıkları yükseliyordu insanların bütün umutları yok olmuştu.

Parça parça oldular

Titanic
batıyordu.Suyun üzeri soğuktan çırpınmayı bile başaramayan insanlarla
dolmaya başlamıştı.Birden kulakları sgır edici bir gürültü koptu.
Titanic parçalanmaya başlamıştı. Kocaman metal plaklar kopuyor, bacalar
yerinden oynuyor, katlar ayrılıyor gibi sarsılıyordu. 24 metre
yuksekliğindeki 50 tonluk ilk baca 02.18'de deniz suyunu basıncına
dayanamayarak kırıldı. Kırılan baca denize mantar yelekleri ile atlayan
insanların üzerine yıkıldı.Ve birden ölümcül bir sessizlik geldi.
Ardından Titanic daha da dogruldu ve su yüzeyine 70 derecelik bir
açıyla ve birdenbire denecek kadar kısa bir sure içinde okyanusa ebedi
dalışını gerçekleştirdi. Olata tanık olanlar bir anda diye düşündüler.
Dilleri nefesleri tutuldu batmaz denilen gemi bir anda okyanusun
sularında yol oldu. ,anıt tabut ardında ne bir dalga bıraktı ne anafor
. Birkaç dakika sonra suyun altında yukardakilerin bile duydugu bir
patlama gerçekleşti. İçte kalan hava üzerindeki basınç Titanik'i
patlatarak üçe bölmüştü. Yüzen saray ilk ve son yolculugunu böylece
okyanusun dibinde tamamlamıştı. Kayıklardan da suda yüzenlerden de bir
anda çıglıklar yükseldi. Kayıklardaki 700 kişinin sesleri
kısıldığında,denizin haykırmaya devam ettiği duyuldu.Denizdekiler
donmak üzereydiler. Kayıklar ise denize düşen yolculardan epey uzaktı.
Titanic ise deniz dibinde ebedi istirhatine olan okyanus tabanına
ulaşmıştı. Ve insanoğlunun nasıl acımasız, nasıl bencil ,nasıl sakat
olduğu o andan sonra , birkez daha teyit edilecekti. Birinci sınıf
yolcusu birkaç hanıefendi amerikan Senatosu önündeki sorgulamalarında
'Bağıranlar, uyuyarak battığını bile anlayamayan uyanıncada kriz
geçiren birkaç üçüncü sınıf yolcusuydu' demişti, ama hala 500 kişilik
boş yerleri bulunan kayıktakilerin denizdekilerin suda donmadan önce
geçirdikleri süreci anlatan ifadeleri gerçekten dehşet vericiydi.

İnsanların insanlıktan çıktığı anlar

6.
kayıktakiler, kürekciye suda yüzmeye çalışanların yanına gitmek için
baskı yapmışlar, ancak kürekçi bunu 'zaten yerimiz yok, biz de
batmayalım ' gerekçesiyle reddetmişti. Komisyon raporlarına göre 4
kayıktaki kürekçiler sudakilere yardım etmek istemiş ancak yolcular
bunu 'yasaklamışlardı' Ve diğer kayıklarda daha da insanlık dışı
uygulamalar a yaşanmıştı. Kazadan kurtulanların anlattıklarına göre hep
beraber tempo tutup şarkı söylemişlerdi. Hem denizde haykıranların hem
de vicdanların seslerini bastırabilmek için ... Ve kürekçi Lowe
denetimindeki 14 kayık , içindeki herkesi diğer kayıklara aktardıktan
sonra boş bir halde su üzerinde kalmaya çalışan yüzlerce insana
yaklaşmış , onlara 150 metre kala durmuş ve yarım saatten fazla bir
süre beklemeyi tercih etmiş. Sorgulamayı yapan senatör 'neden' diye
sorabildiğinde ise 'yaklassaydım hepsi binmeye çalışır , hep beraber
ölürdük'cevabını almıştı. Sudakilerin hayat belirtileri yaklaşık bir
saat kadar sonra kesildi. Cesetler suyun üzerini yakamoz gibi
kapladığında kayıklar uzaklaşmıştı. Kurtulan sivillerden hiçbiri
yargılanmadı. Birçok devlet , ceza yasalarının ölümle karşı karşıya
gelerek kendini savunmak zorunda olan insanlar için yapılmadığını
söyledi. Carpathia olay yerine Titanic tamamen gözden kaybolduktan tam
iki saat sonra vardı. Kayıkların çoğu daha çevredeydi ve sabaha kadar
kayıklardaki insanları güvertesine almakla uğraştı. S.O.S çağrısına
gelen diğer gemi Californian ise ancak sabah 08.30 'da kaza mahalline
ulaşabildi. İki geminin ifadelerinde anlaşıldığına göre Titanic yardım
sinyallerinde yanlış koordinatlar vermişti. İki gemininde yolu biraz da
bundan uzamıştı. 15 Nisan sabah saat 2.05 'de denize inmiş Filikalarda
birinci mevkiden yüzkırkaltı (%97) ikinci mevkiden yüzdört( %89) üçüncü
mevkiden yüzüç(%42) kadın ve çocuk yüz kırkaltı yetişkin erkek ve gem
885 mürettebatından 212 kişi kurtulabilmişti. sabah dörtte filikalardan
ilkine yardın ulaştı. sağ kalabilen 705 kişi yardıma gelen gemiler
tarafından kurtarıldı.


Titanic'in İbret Veren Öyküsü.. Titanic600
Yeni bir çağ

Yirminci
yy.'ın en büyük deniz kazası olarak kabul edilen Titanik'in batması bir
çok kişi tarafından 'kuşku çağının' başlangıcı olarak kabul ediliyor.
En ileri teknoloji harikası olarak sunulan geminin her şeye rağmen
batması insanlarda güven duygusunu derinden sarstı. 1500 kişinin
hayatını kaybettiği dünyada duyulduğunda milyonlarca insan ağır bir şok
yaşadı. Dönemin gazeteleri 'teknolojiye duyulan kör güvene korjunç
darbe' manşetlerini atyılar. Olaydan üç hafta sonra İngiltere, kurtarma
kayıklarında her yolcu için bir yer zorunluluğunu getirdi. Milletler
arası heyetler,gemilerde telsizcilerin nöbet tutması mecburiyetini
getirdi. Ve daha o yıl çıkmadan ünlü fizikçi Alekxandır Behn buz
dağlarını elektroşok dalgaları ile denizin dibinden tanıyan ve
yerlerini belirleyen' ekolot' isimli cihazı geliştirdi. 1500 kişiyle
birlikte akala gelebilecek her türlü lüksün bünyesinde barındıran bir
saray batmıştı. insan aklının ,insan duyarlılığının kordineli bir iş
birliği oluşturamadığı bir yerde ne teknoloji ne de o görülmedik
ihtişam hiçbir işe yaramamıştı.

Gizli raporlarda ne var

ABD'de
yayınlanan National Enquirer Dergisinin ortaya çıkardığı gizli rapor
ile kazanın vehameti bir kez daha ortaya çıktı.National Enquirer
Dergisinin gün ışığına çıkardığı ve 19 nisan 1912 tarihinde
tamamlanarak Amerikan Senatosuna sunulan gizzli Titanik raporunda facia
ile ilgili şimdiye kadar bilinmeyen gerçekler gözler önüne serildi. Bu
rapora göre Titanik'in mürattebatı ve yolcuları kazanın olduğu anlarda
dahi buz dağını ciddiye almamış hiçkimse çarpışmayı önemsememiş.
Raporda yolculardan bazılarının kameralarına çekildiği bazılarının ise
güvertede ki karlarla kartopu oynadığı belirtiliyor. Geminin
gözcülerine dürbün verilmediği için buz dağlarının zamanında fark
edilip rotayı değiştirmek gibi bir imkanının olmafı belirtilen gizli
raporda gemi gözcülerinden ' Frederich Fleet'in açıklamalarına da yer
veriliyor. İngiltere'den dürbün istedik. Bize verilecek dürbünlerinin
olmadığını söylediler. Eğer dürbünlerimiz olsaydı buz dağını erken fark
eder yolumuzu değiştirirdik diyor. Yıllar sonra ele geçirilen rapora
göre gemide yolcuların yarısını bile kurtarmaya yetecek tahliye sandalı
yoktu.Ayrıca soruşturma derinleştirilince bazı acı gerçeklerde ortaya
çıktı. Korkak erkeklerle mürettebata tahliye sandallarında yer açmak
için bazı kadınlar gemide bırakılmıştı.Bir sandala sadece erkekler
bindirilmişti. Üçüncü kaptan Herbert Pitmen kendisinin bindiği sandala
daha fazla kazazede almanın mümkün olup olmadığı sorusunu 'aslında
sandalımız 20-30 kişi daha alabilirdi. Fakat geri dönersek insanlar
sandala hucum edeceklerdi batma tehlikesini göze alamadık'diye
cevaplamıştı. Titanik'in dik olarak atlantiğin dibine batışı üzerindeki
insanlarıda dibe götürmüştü. Batış anında kurtulabilen yüzlerce insanda
soğuk sularda yardım beklerken ölmüşlerdi. Titanik batmadan evvel 20
filika denize indirilmiş olmasına rağmen bunlardan sadece birisi geri
dönüp denize dökülen insanları toplamaya çalışmış diğer filikalar ise
girdaba kapılma ve saldırıya uğrama korkusuyla kaçmışlardı.
Boğulanların yanında soğuk deniz suyuyla donan yüzlerce insanda o an
ölmüştü.
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
http://www.sondurock.forum.st  -  www.sadeceavril.megabb.com
 
Titanic'in İbret Veren Öyküsü..
Sayfa başına dön 
1 sayfadaki 1 sayfası

Bu forumun müsaadesi var:Bu forumdaki mesajlara cevap veremezsiniz
_-SoN_DuRocK-_ :: Eğlence & Serbest Kürsü :: Hikayeler-
Buraya geçin: